پینه دستان

پینه دستان


رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی از ثبت آئین نامه طرح 7300 روز برای مشاغل سخت و زیان آور در هیات وزیران خبر داد و گفت: در تاریخ 4 اردیبهشت این طرح در هیات وزیران به ثبت رسید اما تاکنون خبری از بررسی این طرح در هیات به ما نرسیده است.

«رحمت الـله پورموسی» در تشریح جزئیات این طرح به ایلنا گفت: به موجب این طرح اگر کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور 7300 روز سابقه کار مفید و پرداخت بیمه داشته باشد می تواند بازنشسته شود. با اجرای این طرح بند «ط» ماده 12 آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور ملغی خواهد شد. طبق این بند، اگر کارگری بیشتر از 10 روز در سال غیبت داشته باشد، توالی شغلی او از بین می رود و برای بازنشستگی باید به جای 20 سال، 25 سال سابقه کار داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق بند «ط» اگر کارگری حتی در یک سال از کل دوران کارش، بیش از 10 روز غیبت داشته باشد نمی تواند زودتر از 25 سال کار بازنشسته شود.

پورموسی با اشاره به اینکه 7300 روز کار معادل 20 سال کار بی وقفه است، درخصوص این طرح تصریح کرد: این طرح در پایان سال 91 به صحن علنی مجلس آمد و در اردیبهشت 92 تصویب شد. در آن زمان سازمان تامین اجتماعی زیر بار نرفت اما با پیگیری های ما و با وساطت نمایندگان مجلس در پایان سال 92 تفاهم نامه ای در راستای اجرای این طرح بین نمایندگان شهر مشهد در مجلس و سازمان تامین اجتماعی به امضا رسید.

این مقام کارگری افزود: طبق این تفاهم نامه بند «ط» ماده 12 آئین نامه حذف شده و توالی شغلی کارگر با غیبت از کار تا یک سال از بین نمی رود.. در مقابل شرایط تنبیهی به این صورت است که غیبت کارگر تا شش ماه اول، به ازای هرروز، 1.5 روز محاسبه می شود و با ورود به شش ماهه بعدی، به ازای هرروز 2 برابر حساب می شود.

پورموسی تاکید کرد: وضعیت بازنستگی کارگران زیادی با تصویب این طرح روشن می شود. با وجود ضرورت این طرح در زندگی کارگران مشاغل سخت و زیان آور و همچنین اعلام آمادگی سازمان تامین اجتماعی انتظار می رود هیات وزیران هرچه زودتر بررسی این طرح را در دستور کار خود قرار دهد.

پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 18 / 3 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com